Photobucket

7 Mayıs 2010 Cuma

Sesim Duyulmuş!



29 Nisan'da bir yazı yazmıştım, "İçimi Kararttınız" başlıklı. Yerli grupların yeni şarkılarının iç karartıcılığı üzerine. O yazının içinde sadece bir grubun şarkısının iç karartıcı olmadığını söylemiştim.


MULTİTAP - Battaniyem

Dürüst konuşacağım bu gençlerin daha bir tek bu şarkılarını dinledim. İlk dinlediğimde "tövbe estafurullah, nasıl bir şey bu böyle" dedim, zira memleket sınırları içerisinde ilk kez böyle bir müzikle karşılaşmak mutluluk verdi bünyeye. Diğer şarkılarını da dinlemek gerek. Sonra detaylı konuşmak gerek.





SOFTA - UFO

Bunun hikayesi çok ilginç. Bahsi geçen yazıyı yazdıktan sonra bir arkadaşım (sizden arkadaş olmasın) gelip "müdür çok kötü gruplar çıkıo, geçen gün bir video izledim, dedim bu ne?" dedi ama şarkının adını hatırlayamadı, yok uzaylı geliyor falan dedi de zar zor bulduk bu şarkıyı. Dinler dinlemez çarpıldım. Güzel bir şarkı olmuş, şarkı son dönemlerin her türlü gürültüsünü içeriyor, eğlence de cabası. 2 şarkılık bir single çıkarmışlar, alın, tavsiye ederim. Devamını da bekliyorum.


Tam da iç karartıcı şarkılardan konuşurken daha haftası dolmadan 2 tane keyifli, kıpır kıpır yaz şarkısı geldi Rok camiasından:



ATHENA - Serseri Mayın

Dürüst olacağım, bu ülkede en sevdiğim gruplardan biridir. Çok severim kendilerini, Ska gibi Türkiye'de bilinmeyen bir türü bu ülkeye tanıttılar. Başka güzel bir yanları da var*. Güzel albümler de yayınladılar da en son çıkan Kayıp şarkısı, ardından Gökhan'ın bir süre İngiltere'de yaşayacağını açıkladığı röportaj yüzünden Athena'nın bundan sonra daha sakin bir müzik yapacağını düşünmeye başlamıştım. O yüzden yeni albümden korkuyordum. Ama ilk şarkı Serseri Mayın resmen ilaç gibi geldi! Albümü de dinliyorum şu an, geleceğe umutla bakabiliyorum.




MOR VE ÖTESİ - Yorma Kendini

Şaka gibi!!! Bu blogda Mor ve Ötesi klibi koyacağım aklıma gelmezdiyi bırakın bir MVÖ klibini sonuna kadar seyredeceğim bile aklıma gelmezdi. Fazla lafa gerek yok, şu klibin artistik özelliklerine, sanatsallığına bakar mısınız? Kelimeler yetersiz kalıyor resmen!


Evet, memleket grupları en sonunda canlı canlı şarkılar yapmaya başladı. Arabesk Rok artık uzatmaları oynuyor, umarım! Tabi bir de rok gruplarının kısırlaştığı dönemde yeni akım gruplar, elektrik elektronikle ilgilenen gruplar ilginç işler çıkarmaya başladı ki aşağıda bunların en güzel örneklerinden biri mevcut. Tarz olarak metalciyi, pankçıyı da etkileyebilecek bir müzik:


POST - N.O.G.D.

Bu arkadaşları, ciddiyim, bilmiyordum, Açık Radyo'daki B Yüzü programından Hemi yolladı linki de hem şarkıyı dinledim hem klibi izledim, anında da Facebook'ta arkadaşlarla paylaştım. Çok ayrıntıya girmeden tek bir şey diyeceğim: OLMUŞ BU!




Tabi bunlar yer üstünde olanlar, bir de yer altından gelip insanlara enerji veren gruplar var.


DETHKRÜSH - Orospu Yelda

Türkiye'de bu şarkının üstüne şarkı yapılmadı bence. Geçen eylül'den beri keyifle dinliyorum, bu yaz da eşşekler gibi dinlerim. Tam IMPALED NAZARENE modeli Black Punk!


*ATHENA için "Başka güzel yanları da var demiştim. Aha işte o güzel yan aşağıda, hastayım ulan size!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder