Photobucket

16 Mayıs 2010 Pazar

Hazar Denizi ne alaka?

















Hazar Denizi (eski adı (Latince): Caspium Mare veya Hyrcanium Mare veya eski Rusça - Хвалынское море (Hvalınskoye More)). Adını Hazarlar'dan almıştır. Güneydoğu Avrupa ve güneybatı Asya'dadır ve dünyanın en büyük tuzlu su gölüdür. Tuzluluk oranı %1,2'dir. Hem deniz, hem de göl özelliklerini taşımaktadır. Petrol yataklarınca zengindir.

Ne alaka Hazar Denizi şimdi der gibisiniz. Ben de sizin yerinizde olsam, öyle derdim valla! Konu aslında biraz da reklam kokan bir içerik. Zira 25 Mayıs'ta güzel, güzel olduğu kadar da ilginç bir konser düzenliyoruz. Ta Amerikalardan size grup getiriyoruz: CASPIAN











Efenim, CASPIAN denilen şey ünlü Hazar Denizi'nin İngilizcesi oluyor. Yani, CASPIAN grubunu getirirken sanki Hazar Denizi Bandosu'nu getiriyormuş gibi oluyoruz. O sebeple de biraz CASPIAN gençlerden bahsetmek istedim.


CASPIAN, 2003 yılında dev adam Philip Jamieson tarafından kurulmuş. Dev diyorum, zira yukarıdaki fotoda en arkada olmasına rağmen en uzun olarak görünen arkadaş kendisi. Bakalım esasta kaçmış boyu! İlk başta bir kaç demo yayınlıyorlar, sonrasında da 2004 yılında memleketimizde de izlediğimiz Japon grup MONO ile bir ABD turnesi yapıyorlar. Aynı yıl da You Are The Conductor isimli bir EP yayınlamak suretiyle isimlerini iyice duyuruyorlar. Ama her şey 2007 yılında kopuyor. Bir post rock grubunun en iyi ilk albümleri arasında yer alabilecek The Four Trees’i yayınlayarak adını post rock camiasına kazıyan grup bol bol konser, turne, festival falan takılıp adını iyice duyurur.


Ardından grup 2009 yılının sonlarında 2. albümünü Tertia adıyla yayınlar.






















Özellikle Malacoda ve La Cerva gibi parçalarıyla Russian Circles, Isis gibi sert grupları andıran Caspian , Epocs in Dmaj ve eski kayıtlarından Some Are White Light gibi kayıtlarıyla da aynı parçalar içinde değişken element ve ruh hallerini içeren Explosions in the Sky ile This Will Destroy You’yu andırmakta.



Canlı performanslarındaki şovlarıyla ve yerinde kullandıkları ayrıca dinamizi arttıran sweep pickingleriyle ve son olarak kurdukları atmosferik ışıklarıyla seyircilerini kendilerini ait hissettikleri uzak diyarlara, belki de Hazar Denizi’ne götürüyorlar. Eğer siz de bu diyarlara gitmek istiyorsanız Mood Pro ve B Yüzü’nün 25 Mayıs 2010 tarihinde düzenlediği Punctum Performance(eski Studio Live)’da gerçekleşecek olan Caspian konserinde yerinizi alın !!



Bu arada Türkiye'nin online yayın yapan tek alternatif kültür dergisi RESET!'in yeni sayısında CASPIAN ile yapılmış güzel bir röportaj var. Yukarıdaki yazıda alıntılar yaptığım Hemi Behmoaras tarfından yapılmış güzel bir röportaj. Kendisi BLUE JEAN dergisi için de güzel bir CASPIAN yazısı döktürmüştü. Okumanızı tavsiye ederim.



















DÜNYA KÜÇÜK!

Geçtiğimiz salı gecesi RIVERSIDE konseri düzenledik, Punctum Performance'ta geçen konser sonrasında kuliste geyik çevirirken grubun solisti Mariusz Duda CASPIAN konserinin afişlerini gördü, "biliyor musun bu grubu" dedim, o da "biliyorum, bizim kulüpte çalmışlardı, GOD IS AN ASTRONAUT ile birlikte" dedi. O sırada bir mevzu oldu "ne kulübü lan" diye soramadım. Fakat sonradan gördüm ki, harbiden de gençlerin Varşova'da kulüpleri varmış Progresja adında. Envayi çeşit konser oluyormuş orada. Nereden anladın o mekanın Riverside'ın olduğunu diye sormayın, bir kaç mevzudan çözdüm :)

Bahsi geçen konserden bir video:


Bu arada CASPIAN konserinde açılış grubu olarak yer alacak olan kafabindünya'ya da bir göz atın:



Bu arada grubun ismiyle Hazar Denizi arasında ne bağlantı var, öğrenemediniz tabi, çünkü ben de bilmiyorum! Gelsinler, soracağım!

Bookmark and Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder