Photobucket

9 Nisan 2010 Cuma

F**k You Hadisesi



Bugün öğrendim, hemen sizlerle paylaşayım dedim, önceden bilip de bana söylemeyen varsa çıkıp da demesin "müdür ben biliyordum, sen de biliyorsundur diye düşünüp söylemedim", kalbini kırarım.

Mevzu şu, 1987 yılında orta 1'de okurken o dönemin ünlü gruplarından birinin çıkardığı bir EP vardı, kapağında -ayıptır söylemesi- orta parmağını gösteren bir el vardı. Bu EP, OVERKILL adlı Amerikalı grup tarafından yayınlanmıştı. Zevkle dinliyorduk bu terbiyesiz sözlere sahip şarkıyı.


Hala daha keyifle dinlerim. 2005 yılında düzenlenen Rock Republic Festivali'nde bu şarkıda Blitz bizleri "Fuck You" diye bağırttırırken her seferinde "daha gürültülü, daha gürültülü" diye bağırttırmaya çalışıyordu. Biz de anırıyorduk tabi, fakat bir ara "Ya burası Türkiye mi? Yunanistan mı?" dedi de nasıl anıra anıra "Fuck You" diye bağırmıştık. Hey gibi günler hey!

Neyse, bugün OVERKILL'in ilk hali olan The Lubricunts ile ilgili bir yazı okurken gördüm ki, Fuck You bir covermış!


Kanadalı bir punk grubu olan SUBHUMANS'a ait bir şarkıymış ve 1979 yılında yayınlanmış. (Bildiğimiz İngiliz Punk grubu, The Day The Country Died albümünü yayınlayan SUB HUM ANS ile karıştırmayalım. Onlar başka.) Ama bir de yayınlanmamış bir versiyonu daha varmış:


SUBHUMANS grubunun iki üyesi önceden THE STIFFS isimli bir grubun üyeleriymiş ve Fuck You esasta bu gruba aitmiş, seneler sonra ortaya çıkarmışlar. (İngiliz grup THE STIFFS ile karıştırmayın)
NE FAK YUYMUŞ BE ARKADAŞ!


Bu da bir başka Kanadalı punk grubu D.O.A.'in Fuck You yorumu. (1983)


Bu da Amerikalı bir punk grubu olan SCREECHING WEASEL'in Fuck You yorumu.(1993)

OVERKILL'in ünlü ettiği Fuck You hakkında konuşmuşken, OVERKILL'in son yıllarda yaptığı en iyi albüm olan Ironbound'ı unutmayalım ve bu albümün en bomba şarkısıyla bu yazıya son verelim ve bu Temmuz'da UNIROCK'ta kaşımızı gözümüzü yardıracak Bring Me The Night'ı dinleyelim:


Bookmark and Share

4 yorum:

  1. O diil de D.O.A ne şahane gruptur.

    YanıtlaSil
  2. abi 2001'de with full force'ta izlemiştim, ayıptır söylemesi baygınlık gelmişti yaa. hiç beğenememiştim.

    YanıtlaSil
  3. o değilde çok havalı olmuş bloğun yeni teması :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim efenim, el emeği, göz nuru :)

    YanıtlaSil